lördag 16 januari 2021

Bothy Threads Christmas cards

Fyra små julkort sammansatt till en tavla!


Mönster: Bothy Threads, Christmas card kits
- Xmas Hare (XMAS10)
- Xmas Bear (XMAS9)
- Xmas Fox (XMAS8)
- Xmas Moose (XMAS7)


Väv: 
antique blue linen", 12 trådar/cm (30ct).
Garn: DMC enligt beskrivning och Lana Thread.


Jag har, min vana trogen, gjort några små ändringar...
- Den uppmärksamme kan se att jag för att få balans mellan motiven, valde att göra samma bakgrund på haren som på räven.
- Till björnen la jag till röda bär, och en extra grön kvist.
- Alla bär är pärlor, Mill Hill Frosted Glass Beads 62032.
- Texten har jag tagit bort på alla motiv.

Runt varje motiv har jag sytt en kant med 3752, och till slut runt alla fyra en smal bård med 932.

Jag har monterat det på en träskiva som jag har klätt med blått tyg. Jag vill ha en grön kvist runt hela, men det var inte riktigt läge att gå ut och leta efter en nu  detta coronaår, så det får vänta tills nästa år.


Storlek:

originalen:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar