onsdag 6 juni 2012

Sweet Treats

Äntligen, efter att ha legat i lådan i över 2 år...
Nu är den klar och monterad!









Originalet:


Mönster:
"Sweet Treats" av Country Cottage Needleworks.


Väv: "Vintage Lentil Linen" from Lakeside Linens, 11 trådar/cm (28ct).
Garn: Crescent Colours enligt beskrivning.
Charms: Just Another Button Co.

Ändringar:
- Jag har översatt alla texter till svenska.
- Jag har sytt pärlor (Mill Hill Petite Glass Beads 40123) runt motiven istället för korsstygn.
- Jag har också sytt pärlor som strössel på muffinsen.


Färdig storlek:31x22 cm, med ram 43x33 cm.

Ramen har jag bestället från USA; "June" Shabby Icing från The Family Tree Frame Co. 

7 kommentarer:

  1. I love how you finished it, its wonderful !!

    SvaraRadera
  2. It's so beautiful.

    Greetings Manuela

    SvaraRadera
  3. Oj vad fin den är! Jag har också den här på önskelistan. Fint att du har översatt texterna.
    Hälsningar, Maria

    SvaraRadera
  4. Sooooo nice ! Have a nice sunday...

    SvaraRadera
  5. The cakes look tasty! I really love your finish! Congratulations with it! Tatyana from Russia

    SvaraRadera
  6. Wunderschöne Stickereien.
    Liebe Grüße Grit

    SvaraRadera
  7. I like these cake! Brava!
    Laura

    SvaraRadera