lördag 22 maj 2021

Kathy Barrick: And Heaven and Nature Sing

Helt out of season, men nu inramad och klar för nästa jul.
Underbart att sy med silke när tråden glider så lätt!

Jag kontaktade Valley House Primitives redan tidigt hösten 2020, för att få två ramar tillverkade till denna och en annan tavla, men jag har fått vänta ända till nu i maj innan ramarna skickats och äntligen anlänt Sverige. 


Mönster:
"And Heaven and Nature Sing" av Kathy Barrick.

Väv: "cream linen", 19 trådar/cm (48ct).
Garn: eget val

- Needlepoint Silk: 331, 333, 334, 902, 915, 991BB, 993
- HDF/Vicki Clayton Silk: Larks Tongue, Perfect red 6211
- Dinky-Dyes Silk; 92
- DMC: 351, 921

Ändringar: Jag har ändrat färger på granarna och lagt till en mörkare grön (334). Jag har också ändrat på korgen till äpplena och skylten med årtalet, och lite annat.

Färdig storlek: 19x16 cm, med ram 29,5 x 26,5 cm.
Ramen har jag beställt från 
http://www.valleyhouseprimitives.com/ , USA, MCN in Tavern Gold, marble design.

originalet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar